vrijdag, februari 05, 2021

Houdini in de wasmachine

Als ik een washand was, vind ik hem soms pas weken later terug. Een prop in een hoek van een kussensloop of een dekbedovertrek.

Laatst was mijn bh aan de beurt voor de wasmachine. Toen het zeepsop was weggetrokken, bleek dat hij uit de dichtgeritste waszak was ontsnapt. Een verdwijnkunstenaar! Vervolgens liet hij zich vastketenen door drie panty's. Een boeienkoning!

Soms gaat het weleens mis met de houdini's in mijn wasmachine. 
De eenzame sokken in mijn klerenkast zijn kleine monumenten voor hun verdwenen wederhelft.
Al zou ik, als ik een washand was, ook het liefst in een overtrek verdwijnen. Weg van het ware leven van vieze snuiten en stinkende poezen. Diep genesteld tussen de schone lakens, naast een lavendelzakje, in de mooie propere linnenkast.

1 opmerking:

Anoniem zei

Stinkende poezen????