zaterdag, juni 14, 2014

De andere wereld van vijf voor acht

Elke ochtend verlaat ik om stipt half acht mijn huis. Ik groet de overbuurman, die op dat moment altijd in zijn auto stapt. Dan fiets ik door de verlaten Bernadettestraat naar het station, koop een café latte bij Julia’s en neem de trein van 10 voor 8 van spoor 6.
Gisteren ontdekte ik vlak voordat ik mijn koffie kocht dat ik mijn portemonnee vergeten was. Dus ik fietste snel terug. Bij het opnieuw verlaten van mijn huis, om 5 minuten voor 8, stapte ik een andere wereld in. De eigenaar van het café op de hoek schoof de luiken omhoog. Een dametje dat ik nooit eerder had gezien, liet haar labrador tegen mijn tuinhek plassen. In de Bernadettestraat zat een man op een bankje de krant te lezen.
* geïnspireerd op Ernst Jünger: Pariser Tagebücher. 

Geen opmerkingen: