donderdag, augustus 12, 2010

Mijn kat is dood

Hij at een blikje Whiskas-zeevruchten en stierf. Fritzi was zes jaar en had nog zo veel muisjes willen vangen.

Gisteren hoopte ik wat steun te vinden op Twitter. Mijn beste vriendin reageerde meteen: ,,zielig!’’ en hing een minuut later aan de telefoon. Ik had even geen zin om te praten en roerde wat in mijn thee. Na een half uur had ik al dertig reacties. Ene JanG schreef dat zijn kat een week eerder was overleden na het eten van een blikje Whiskas-zeebaars en FlashSonja meldde dat de poes van haar buurman ook zoiets was overkomen. Er kwam geen einde aan. Tegen het eind van de avond had ik zevenhonderd volgers, die bijna allemaal wel een kat kenden die was overleden na het eten van Whiskas. Op een nieuwssite liet de kattenvoerfabrikant weten stappen te ondernemen tegen deze hoax en de dag daarna wilde De Wereld Draait Door mij als sidekick hebben.

Maar ik wil helemaal niet op tv. Ik wil gewoon dat Fritzi weer op mijn schoot komt zitten.

1 opmerking:

Age zei

ik geef mijn kat bio-brokjes. en ik blijf dat doen. ook al kost het een rib uit mijn vege lijf. Fritzi RIP. En sorry Fritzi dat jouw dood een briljante blog van Frieda heeft opgeleverd.