dinsdag, april 05, 2016

Gevaarlijke keuken

Wil ik een kopje pakken voor de koffie, stoot ik mijn hoofd tegen het openstaande keukenkastje. Dat was me een dag eerder ook al gebeurd bij het afwassen. Het is ook raar: je kunt je nauwelijks fatsoenlijk over de vaat buigen, of je komt in aanraking met een deurtje of een handvat. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het broodmes waar ik mij gisteren aan sneed. Ik heb nu al drie keer de pleister moeten vervangen vanwege al het bloed. De andere pleister is van een lucifer. Die brak laatst in tweeën en liet een splinter achter in mijn wijsvinger. Dat ik vervolgens ook nog eens de melk liet overkoken, was geen verrassing. Dat gebeurt mij soms wel twee keer op een ochtend. Het wordt dan ook tijd dat melk fluit als het kookt, net als water. Wel zo duidelijk en veilig!

Geen opmerkingen: