woensdag, september 16, 2015

Huisdieren

In de esdoorn zit een duif die de hele dag bij Frieda naar binnen kijkt. Dan staat Frieda in haar slaapkamer te strijken, en beweegt het hoofd van de duif mee langs de plooien van haar rok; van de zoom naar de rits, terug naar de zoom en weer naar de rits.
En dan is er het muisje dat 's nachts bij Frieda in bed kruipt. De pootjes over haar dij, de staart langs haar buik. Steeds als Frieda even naar het muisje wil kijken, is het verdwenen. Tussen de kieren van het parket, of tussen het aangespoelde wrakhout: de berg kleding op de stoel, de kranten in de hoek.
Wisten jullie al dat Frieda geen auto meer durft te rijden? De foto hier boven laat zien waarom. Geen idee of deze poezen bluffen, of dat dit een serieuze actie is. Maar hoe dan ook is het pure chantage!

2 opmerkingen:

Wim zei

Ik dacht dat die muis in je schoen zat?

Linda Vermeulen zei

Ik heb inderdaad het vermoeden dat het muisje weleens in mijn schoen zit. Daarom kijk ik altijd even heel goed als ik een schoen aantrek, of er niemand in zit...