maandag, april 13, 2009

Het Rokjesdagdecreet

Alleen maar omdat de nieuwslezer 's ochtends zei dat het Rokjesdag was, toonde ik vorige week aan heel de wereld mijn melkflessenbenen. ,,Nee, ik heb geen panty aan. Nee, ik heb het niet koud. Ja, ik weet dat het nog geen zomer is''. In plaats van opgewekt de zomer te vieren, moest ik de hele dag mijn luchtige kleding rechtvaardigen.
Toegegeven: het was ook veel te koud voor een korte rok. En Martin Bril kan het nooit zo bedoeld hebben, toen hij dit fenomeen op de kaart zette. Rokjesdag is een natuurlijk verschijnsel; geïnitieerd door vrouwen - en geen decreet dat door de media kan worden uitgevaardigd.
*Rokjesdag is de eerste dag in het jaar dat vrouwen massaal rokjes gaan dragen - een soort begin van de zomer dus.

5 opmerkingen:

S. zei

,,Nee, ik heb mijn benen niet geschoren''

Anoniem zei

Martin Bril zat natuurlijk in zijn huisje in Zuid-Frankrijk. Daar is het allang rokjesdag geweest...

Anoniem zei

Rokjesdag is Seksisme!!!!

Vrouw zei

Martin Bril is geniaal. Het stemt mij altijd zo treurig om zijn stukjes te lezen in de VK - omdat hij zo ziek is. Rokjesdag lijkt mij een mooie traditie om in te voeren. Wij vrouwen eren zo eens per jaar Martin Bril!

De Buurman zei

De Buurman had hetzelfde probleem: ook hij moest de hele dag zijn rokje rechtvaardigen...